Teknologisjef Fredrik A. Takle i Bookkeeper

 

– Vi er dobbelt så store innen 2018

Dette sier teknologisjef Fredrik A. Takle i Bookkeeper. Et selskap som i løpet av fem hektiske år har gått fra null til 140 ansatte, spredd på fjorten lokasjoner i åtte fylker. For å innfri vekstambisjonene satser selskapet tungt på offensiv markedsføring og markedets mest brukervennlige digitale løsning for arbeidsdeling.

Regnskapsbyrået Bookkeeper ble startet opp i 2011 med en visjon om å gjøre regnskap og økonomi til noe enkelt og gøy for sine kunder. Det har selskapet lyktes med. I 2015 rundet de 2 000 kunder og en omsetning på 120 millioner kroner.

– Vi lette etter et system som representerer morgendagens teknologi og muligheter. Et system som skaper, forsterker og sikrer gode brukeropplevelser. Alt Dette fant vi i PowerOffice Go

– Vi vil være våre kunders «lokale» regnskapskontor. Et regnskapskontor med det ypperste av tekniske løsninger og skuffens skarpeste eksperter, med det mål for øyet å gi våre kunder bedre tid, bedre kontroll og bedre økonomi, sier Takle.

Tøft, men realistisk

Med en kombinasjon av organisk vekst, oppkjøp, offensiv markedsføring og en tung satsning på det svært brukervennlige, skybaserte regnskapssystemet PowerOffice Go, skal omsetningen i løpet av 2017 runde 250 millioner. En voksen ambisjon, men langt fra umulig skal vi tro Takle.

– Vår bransje er utrolig fragmentert. Det er mer enn 4 000 virksomheter som leverer regnskapstjenester den soleklare markedslederen eier usle syv prosent av markedet. Du skal lete lenge etter en annen bransje hvor markedslederen har så lite makt. Jeg tror derfor vi står ovenfor den samme smertelige konsolideringen som revisjonsbransjen var igjennom allerede på 80-tallet. Det gir muligheter for en ung, sulten, smidig og fremoverlent organisasjon som vår, sier teknologisjefen.

– Vi lette etter et system som representerer morgendagens teknologi og muligheter. Et system som skaper, forsterker og sikrer gode brukeropplevelser. Alt Dette fant vi i PowerOffice Go.

En bransje av teknosinker

Takle er av den oppfatning at en fragmentert og oppsplittet bransje bestående av mange små aktører også har ført til en skummel underinvestering i utvikling av teknologi, tjenester, produkter og verktøy.

– Vår bransje har så langt levd godt på de kundene som har ramlet inn døra. Den tiden tror jeg er over. Fra og med nå må vi på en helt annen måte ut og selge oss selv og de løsningene vi tilbyr. Ikke minst for å få de kundene vi ønsker å ha. Det er i denne sammenhengen vi har valgt å satse på PowerOffice Go, sier Takle.

Stadig økende krav

En av de virkelig store trendene i markedet er ifølge teknologisjefen kundenes økende krav til arbeidsdeling, og smidighet i systemene som gjør den mulig. De forventer ikke bare at systemene skal kunne skaleres opp og ned etter behov, de vil også ha intuitive grensesnitt og høy brukervennlighet.

– Selv om mange av våre kunder gjerne ser at vi ivaretar brorparten av økonomifunksjonen deres, ønsker stadig flere å løse de administrative oppgavene på egenhånd. Tradisjonelle økonomisystemer sikrer effektiv produksjon av regnskap, men kommer sørgelig til kort når det gjelder flyt, oversikt og deling av det løpende regnskapsarbeidet, sier Takle.

PowerOffice Go – ett naturlig valg

Da Bookkeeper i løpet av våren 2016 evaluerte alle tilbydere av skybaserte økonomisystemer hadde de ifølge Takle ett mål for øyet; å finne et system og en partner som passet med visjonen om å gjøre regnskap og økonomi enkelt og gøy.

– Vi lette etter et system som representerer morgendagens teknologi og muligheter. Et system som skaper, forsterker og sikrer gode brukeropplevelser. Dessuten var det viktig for oss å finne en partner som er åpen for at vi kan være med på utviklingen av løsningen. En som tilbyr et åpent API som gjør det mulig for oss å berike funksjonaliteten med egne løsninger og på den måten sy sammen en helhetlig, morsom og strømlinjeformet brukeropplevelse. Alt dette fant vi i PowerOffice Go, avslutter Takle.

Lær mer om PowerOffice Go

269 total views, 2 views today