For fjerde året på rad, sørger Nordens største logistikkselskap for at materiell til TV-aksjonen blir levert over hele landet.

JA, MIN BEDRIFT ØNSKER OGSÅ Å STØTTE TV-AKSJONEN

TV-aksjonen sender hvert år ut materiell til 426 kommuner i Norge, og i løpet av hele kampanjeperioden innebærer det omtrent 1500 utsendelser. Dette oppdraget har PostNord tatt på seg, helt kostnadsfritt og som et bidrag til den store dugnaden. Tjenestebidraget går som hånd i hanske med PostNords kjernevirksomhet, som nettopp er logistikk.

– Styrken ligger i vår dekning og tilstedeværelse fra nord til sør, som gjør at vi kan nå ut til alle landets kommuner raskt. Det gjøres et formidabelt arbeid gjennom flere ledd i vår organisasjon for å sikre at aksjonsmateriellet kommer frem, sier markedssjef i Postnord, Maria Korban.

I tillegg til å være en viktig samarbeidspartner på logistikk, har PostNord også et sterkt internt engasjement. Gjennom flere år har de skreddersydd et informasjonskit som salgsapparatet tar med seg ut i alle sine eksterne møter. For hvert møte som gjennomføres i en gitt periode vil PostNord donere 200,- til årets formål.

Internt engasjement er viktig

Selskapet engasjerer seg også gjennom deltakelse i Romsdalseggenløpet og andre interne aktiviteter som rekruttering av bøssebærere. Maria Korban hyller de ansatte for det sterke engasjementet.

– Vi er stolte av å være samarbeidspartner av TV-aksjonen for fjerde året på rad. Hvert år prøver vi å gjøre forskjellige tiltak og aktiviteter for å ivareta det interne engasjementet for TV-aksjonen og for prosjektene som de øremerkede midlene går til, sier hun.

For TV-aksjonen er det ingen tvil om hvor viktig bidraget til PostNord er:

– Vi er utrolig takknemlige for den jobben PostNord gjør. De er både profesjonelle og engasjerte i saken og TV-aksjonen. Det gjør at det er gøy å samarbeide med PostNord. Bidraget er uvurderlig og sikrer at flere mennesker får hjelp gjennom TV-aksjonen, sier aksjonsleder Vibecke Østby.

– Jeg blir glad hver gang jeg ser en blå lastebil. I år skal jo UNICEF farge Norge blått, og der regner jeg med vi får god hjelp fra PostNord.

563 total views, 6 views today