"Lorang by Zeno" ser resultater av å tilby en helt rå kundeservice til nye og gamle kunder av nettbutikken zenostore.no.

Det norske merket «Lorang by Zeno» slår seg opp innen strykefrie herreskjorter og netthandel. Veksten tilskrives en høy grad av personlig kundeservice samt tidløs design i eksklusiv kvalitet. 

Espen Engebretsen, som er daglig leder av selskapet Northtrack AS, opplever at deres eget brand «Lorang by Zeno» får en stadig voksende fanskare. Kolleksjonen består av herreskjorter i strykefrie og lettstelte kvaliteter og markedsføres hovedsakelig fra nettbutikken zenostore.no.

-Skjortene våre er svar på en kresen målgruppes behov for effektive kvalitetstekstiler med et klassisk og eksklusivt uttrykk, sier Engebretsen som selv står for design i tillegg til å lede selskapets netthandelssatsning.

Gå til nettbutikken her!

Personlig handlehjelp

Gründeren har mange års erfaring fra sko- og klesbransjen, men påpeker at netthandel er et nytt og spennende terreng for selskapet. Det er det også for mange nye netthandlere og potensielle kunder. «Lorang by Zeno» senker derfor terskelen for å handle på nett ved å tilby en kundeservice som beskrives som «helt rå».

-Hos oss får alle hjelp til å finne riktig størrelse og passform dersom de ønsker det. Vi er to ansatte som jobber dedikert med Zenostore.no og har kort responstid på mail og telefon syv dager i uken, forklarer Engebretsen.

Espen Engebretsen ser resultater av å tilby en helt rå kundeservice til nye og gamle kunder av nettbutikken zenostore.no. Foto: Fredrik Warbo

Rask levering er også god kundeservice

Mange av kundene som stadig vender tilbake til zenostore.no er forretningsfolk som bruker dress og skjorte i hverdagen. For å gjøre det ekstra hyggelig å handle på zenostore.no, tilbyr «Lorang by Zeno» en gunstig flerkjøpsrabatt og fraktfri levering på kun tre virkedager.

-Som regel kan kunden hente pakken sin allerede dagen etter at de fullførte ordren, men dette kan vi selvfølgelig ikke love. Vi garanterer derimot en strykefri skjorte i ekstrem kvalitet, levert gratis innen tre virkedager, sier Engebretsen.

Gå til nettbutikken!

Belønner gode relasjoner

En stor andel kunder velger å gjøre sesongens innkjøp hos «Lorang by Zeno», og det er ikke uvanlig med bestillinger på både seks, ni og tolv skjorter. Den tilliten setter gründeren stor pris på.

-Når noen velger å bygge basisgarderoben sin på mine skjorter, blir jeg både ydmyk og takknemlig. Derfor får alle større ordrer med både pocket squares og annet tilbehør til dress og jakke. Er min samboer innom og hjelper til på lageret, følger det også med en personlig og håndskrevet hilsen, sier Engebretsen og innrømmer at hun er den eneste i bedriften med leselig håndskrift.

Budsjetterer til kundens beste

«Lorang by Zeno» tar ikke sikte på å bli en stor og upersonlig maskin, men ønsker å være en passe stor nisjebutikk som fokuserer på det de kan til fingerspissene – designe herreskjorter i en eksklusiv og holdbar kvalitet. Dette, kombinert med en ydmyk og løsningsorientert kundedialog materialiserer seg i en svært høy gjenkjøpsgrad.

-Selger du et dårlig produkt hjelper det ikke å ha verdens beste kundeservice. Men, mitt råd til alle som vil satse på og lykkes med nettbutikk er å legge ressurser i den personlige kundekontakten. Kutt heller i budsjettposten for «fancy» innpakning, avslutter Engebretsen.