Daglig leder i Jansson & Larsen Regnskap, Kim Pettersen og Stein Hugo Heske, bedriftsrådgiver og autorisert regnskapsfører.

– Ekstrem brukervennlighet gjorde at valget falt på PowerOffice Go.

innhold_annonsor2

 

Dette sier Stein Hugo Heske, bedriftsrådgiver og autorisert regnskapsfører i ærverdige Jansson & Larsen Regnskap AS, som siden i fjor høst har kjørt PowerOffice Go sammen med et økende antall av sine mer enn 600 kunder.

En av tidens tydeligste trender i markedet for regnskapstjenester er at stadig flere vil over på skybaserte systemer. Dette gjelder spesielt for oppegående små og mellomstore virksomheter som ønsker bedre styring og innsikt i egen økonomi. – Med mulighetene moderne, skybaserte løsninger åpner for har det blitt enkelt å følge med på driften og orientere seg presist i egen økonomi. Det er slutt på den tiden da kundene sa seg fornøyde med å ramle innom med en pose kvitteringer en gang i måneden og sjekke saldoen på drifts-kontoen for en pekepinn om likviditet og inntjening. Nå vil også mindre virksomheter ha innsikt, styringsmuligheter og kontroll, sier Heske i det frittstående Stavangerbaserte regnskapsbyrået som ble etablert allerede i 1977. Et byrå som per i dag består av 27 ansatte, hvorav 15 er autoriserte regnskapsførere og flere har siviløkonom-, revisor- og diplomøkonomutdannelse.

Fremtiden krever skybaserte løsninger

Heske er derfor alt annet enn forundret over at et stadig økende antall kunder ønsker seg over på skybaserte løsninger. Skybaserte løsninger møter ikke bare fremtidens krav, de åpner også for langt mer effektiv samhandling mellom kunde og byrå. Etter å ha gått tre systemer grundig etter i sømmene, falt valget på PowerOffice Go. – Med PowerOffice Go får kunden opp et klart, tydelig og sannferdig bilde av sin økonomiske situasjon allerede på første skjermbilde. Det var da også først og fremst systemets enkelhet, intuitive grensesnitt og tydelighet, vi falt for. Det er gjort en veldig grundig jobb med design og funksjonalitet. Vi har så langt benyttet PowerOffice Go sammen med flere utvalgte kunder og det viser seg at det er svært lite opplæring som skal til. Systemet er så enkelt å ta i bruk at våre kunder klarer det aller meste selv fra første sekund med minimal hjelp og støtte, sier Heske.

Espen_Mills_>FotoOverlegen kommunikasjon

En annen stor fordel Heske trekker fram med nettopp dette systemet er de innebygde verktøyene for kommunikasjon og dialog. Skulle for eksempel kunden mot formodning stå fast er det bare å klikke på chat-ikonet. Regnskapsbyråets rådgiver får da opp nøyaktig det samme skjermbildet som kunden var i da han ba om hjelp. Dette gjør det ytterst enkelt å svare på spørsmål, oppklare misforståelser og rette opp feil. Det er ifølge Heske aldri noe spørsmål om hva, hvor eller hvem. – Med et så ypperlig samspill blir vi som en effektiv og smart økonomisjef for våre kunder. En økonomisjef som like gjerne kunne befunnet seg på kontoret rett over gangen. For kunden er det bare å føre så langt vedkommende måtte føle seg kompetent til – for de aller fleste er det svært langt – og så kan vi komme inn med vår spisskompetanse og sørge for at litt mer kompliserte ting blir korrekte. For eksempel at moms-kodene stemmer og at periodiseringer blir riktige. Vår jobb blir mer og mer å kvalitetssikre, sier Heske.

Gode råd er gull verd

Et moderne, skybasert regnskapssystem frigir dessuten verdifull tid. Tid som ifølge Heske kan benyttes til å gi dypere, bedre og mer kvalifiserte råd. – Bedre kommunikasjon, høyere presisjon og felles innsikt gjør også vår hverdag langt mer innholdsrik, spennende og ikke minst matnyttig for kundene. Du kan godt si at med dette systemet har regnskap gått fra å være bokføring til å bli et effektivt styringsverktøy. Et styringsverktøy som åpner for bred samhandling, total oversikt og dypere forståelse.  Å frigjøre tid til analyse, rådgivning og bedriftsutvikling, med et stødig fokus på økt lønnsomhet, er noe alle burde unne seg, avslutter Heske.

Lær mer om PowerOffice Go!