Denne høsten stiller 12 næringslivstopper opp i en kampanje for Grønt Punkt Norge, hele Norges retursystem for emballasje. Toppledere fra noen av Norges største bedrifter har blitt filmet mens de sover, for å vise at de sover godt med grønn samvittighet.

Årlig sender norske bedrifter 580 000 tonn emballasje ut på markedet. Derfor er 6 500 bedrifter medlem av Grøntpunkt Norge. Men ikke alle som sender emballerte varer ut på markedet, er med. Denne kampanjen skal øke forståelsen for ansvaret og vekke bedrifter som bør bli medlem.

Elkjøp, H&M, TINE, Circle K, Den Stolte Hane, Orkla, GLAVA®, Barilla Norge, Nortura, Dr. Oetker og Mills er alle medlem av Grønt Punkt Norge. Topplederne i disse bedriftene sitter med et stort ansvar ovenfor neste generasjon.

Se filmen her.

Hvorfor være medlem i Grønt Punkt Norge?

• Medlemskapet sikrer at bedriftens produsentansvar blir oppfylt i henhold til myndighetenes krav

• Medlemskapet synligjør at bedriften er miljøansvarlig

• Medlemskapet åpner opp for utvikling og samarbeid med andre
bedrifter om lønnsomme miljøtiltak

• Grøntpunkt Norge tilbyr medlemmene rådgivning ved utvikling av ny,
miljøvennlig emballasje.

Bedrifter som er usikre på om de er eller bør bli medlem i Grøntpunkt Norge, kan ta kontakt her.