Zeeshan Shah, markedsansvarlig for bedriftsmarkedet i Storebrand.

 

De ansatte er bedriftens ryggrad. Uten dem blir ikke oppgaver gjort, kunder blir ikke fulgt opp, og bedriften tjener ikke penger.

Av Kristin Skolem

Ifølge undersøkelser gjort av Statens Arbeidsmiljøinstitutt utgjør plager i korsrygg og nakke så mye som 40 prosent av alle sykefraværsdager. Dessuten forteller 55 prosent av alle sysselsatte personer at de har vært plaget av smerter i nakke, skulder eller rygg den siste måneden. Disse plagene kan forebygges, og reduseres ved riktig og rask behandling.

Vi mennesker er nemlig konstruert slik at når vi føler oss ivaretatt, så gir vi også mer tilbake. Ved å vise omsorg for de ansattes helse, legger du til rette for mindre fravær, høyere produktivitet, og økt trivsel blant medarbeiderne.

Med tjenesten «Raskt tilbake» kan bedriften oppleve at en ansatt som ellers ville gått ut i fulltids sykefravær, kun får gradert fravær.

– Nina Bryhn, fagansvarlig for helseforskning i Storebrand

Forebyggende tiltak senker sykefraværet

– Vi forstår at det å forebygge helseplager er nesten like viktig som å behandle dem. Forebyggende tiltak har derfor vært høyt på lista når vi har jobbet med å utarbeide vårt tilbud. Fysikalske behandlinger som fysioterapeut, kiropraktor eller naprapat er enkle å bruke gjennom forsikringen. Vår «Topp» og «Pluss» forsikring inkluderer hele 24 behandlinger i året, sier Zeeshan Shah, Markedsansvarlig for bedriftsmarkedet i Storebrand.

Ønsker du å lese mer om helseforsikringen, eller be om et tilbud, klikk her

– Med helseforsikring hos oss er dine ansatte garantert behandling innen 14 virkedager. Når du har friske ansatte, yter de mer, og er mer produktive enn dersom de går rundt med plager, sier Nina Bryhn, fagansvarlig for helseforskning i Storebrand.

– Totalt tilbyr vi fire ulike forsikringspakker, slik at din bedrift kan finne den forsikringen som passer best for dere. Det er også mulig å tilpasse prisen på forsikringen til deres bedrift, ved å velge om det skal være en egenandel for den ansatte på fysikalske behandlinger, legger Shah til.

 

«Raskt tilbake»

Storebrand tilbyr også telefontjenesten «Raskt tilbake». Med tilgang til et team bestående av lege, fysioterapeut, psykolog, sykepleier og sosionom har de tilgang til de beste helserådene. Medarbeiderne får også en fast kontaktperson gjennom hele behandlingen. Her er behandlingstiden kun to dager, og kundene sier at de får lavere sykefravær, og riktigere behandling. Ved bruk at «Raskt tilbake» kan bedriften oppleve at en ansatt som ellers ville gått ut i fulltids sykefravær, kun får gradert fravær, sier Bryhn.

Plager i korsrygg og nakke utgjør så mye som 40 prosent av alle sykefraværsdager.

-Statens Arbeidsmiljøinstitutt

DETTE ER «RASKT TILBAKE»

De ansatte får hjelp til:

Kartlegge sin helsesituasjon
Rådføre seg om riktig behandling
Koordinere slik at samarbeidet mellom fastlege, spesialister, bedriftshelsetjeneste og NAV blir så effektivt som mulig.
Med ansatte raskere tilbake i jobb reduseres bedriftens kostnader til sykefravær.

Møterommet blir det nye venterommet

Har du noen gang gått fra legen, og tenkt at denne legetimen like gjerne vært tatt over telefon? Ikke bare hadde du spart masse tid, du kunne også sluppet å ta fri fra jobben.

Gjennom helseforsikringen tilbyr Storebrand tjenesten Eyr. Her kan de ansatte få resepter, henvisninger og svar på spørsmål om ulike symptomer via mobil eller pc – uten at de trenger å ta fri for å møte opp hos legen.

Ønsker du å lese mer om helseforsikringen, eller be om et tilbud, klikk her