Det norske merket "Lorang by Zeno" relanserer zenostore.no. Nettsiden påstås, i sin nye drakt, å være markedets råeste skjortebutikk. Foto: zenostore.no

 

Norske «Lorang by Zeno» slår seg opp med strykefrie herreskjorter og e-handel. Veksten tilskrives høy kvalitet og fremoverlent kundeservice. Nå satses det ytterligere.

Espen Engebretsen er daglig leder og partner i klesagenten Northtrack AS og forteller at selskapets eget brand «Lorang by Zeno» har god vind i seilene. Kolleksjonen består av herreskjorter i strykefri og lettstelt premium bomullskvalitet. I dag markedsføres den fra en flunkende ny nettbutikk, zenostore.no.

-Skjortene er vårt svar på en kresen målgruppes behov for effektive kvalitetstekstiler i et klassisk og eksklusivt design, sier Engebretsen som står for det kreative i tillegg til å lede selskapets storsatsing på netthandel.

Espen Engebretsen er partner i agenten Northtrack AS og leder selskapets storsatsing på herreskjorter og netthandel. Nå åpner han nye og lekre butikklokaler på nett. Foto: zenostore.no

Tjuvstarter Black Friday: Besøk salget med opp til -70% rabatt!

Digital eller personlig veiledning

Engebretsen har mange års erfaring fra sko- og klesbransjen, men påpeker at e-handel er et nytt og spennende terreng for selskapet. Det er det også for mange nye netthandlere.
Zenostore.no senker derfor terskelen for å handle på nett ved å tilby en kundeservice og et brukergrensesnitt som beskrives som «helt rått».

-Alle får hjelp til å finne sin størrelse og passform om ønskelig, enten i vår unike størrelsesgenerator eller med en personlig henvendelse. Vi har kort responstid på e-post og telefon, forklarer Engebretsen.

Et av høstens lekre tilskudd til basisgarderoben, strykefrie «Enzo». Nå får du den på salg. Foto: zenostore.no

Rask levering er god kundeservice

zenostore.no beveger seg i næringslivet og bruker dress og skjorte i hverdagen. For å gjøre det effektivt og attraktivt å bestille, tilbyr selskapet fraktfri leveranse på bare tre virkedager eller skjorten levert hjem på døren mot et gebyr.

-Som regel kan kunden hente pakken allerede dagen etter at ordren ble lagt, men dette kan vi selvfølgelig ikke love. Vi garanterer derimot en flott skjorte i ekstrem kvalitet, levert gratis til nærmeste hentested eller hjem på døren innen tre virkedager, sier Engebretsen.

Enorm produktkatalog

Det har vært to gode, men krevende år for Engebretsen. Fra den spede start med 12, teller dagens produktkatalog på zenostore.no hele 78 skjortemodeller i strykefri eller ubehandlet bomull i premiumkvalitet.

-Jeg lager skjorter som er så gode at en ny kunde ofte betyr starten på et langsiktig kundeforhold. Et forhold der jeg får æren av å stå for en betydelig del av innholdet i basisgarderoben hans, sier Engebretsen som nå er rigget for ellevilt Black Friday-salg.

Opp til -70% rabatt: Se Black Friday -utvalget på zenostore.no

Printskjorter som «Wildwood» kommer tilbake for fullt, og løfter totalinntrykket i et ellers nedtonet antrekk. Nå får du den på salg. Foto: zenostore.no

Strategi: Passe stor og lekker nisjebutikk

Engebretsen og zenostore.no ønsker ikke å vokse til en stor og upersonlig «skjortemaskin», men skal forbli en passe stor nisjebutikk som fokuserer på sin fingerspisskompetanse: Design av herreskjorter i en eksklusiv og holdbar kvalitet, skreddersydd den nordiske mannen.

Dette, kombinert med en ydmyk og løsningsorientert kundedialog materialiserer seg i trofaste kunder som stadig vender tilbake. Med den nye nettbutikken håper Engebretsen å ta kundeopplevelsen til enda nye høyder.

– Tilbyr du et halvgodt produkt hjelper det ikke å ha verdens beste kundeservice og nettbutikk. Det er i de tilbakevendende kundene at fortjenesten ligger. Mitt råd til alle som vil satse på og lykkes med nettbutikk er å legge ressurser i brukeropplevelsen og den gode kundedialogen, sier Engebretsen.

Opp til -70% rabatt: Se Black Friday -utvalget på zenostore.no